دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ |۲۹ محرم ۱۴۴۶ | Aug 5, 2024
کی نژادرئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب

حوزه /کی نژاد تأکید کرد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری باید از نخبگان و دانشمندان کشوراستفاده شود. ما باید از هم‌اکنون به فکر تربیت استاد باشیم و از ‌ورودی دبیرستان‌ها شروع کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، محمدعلی کی‌نژاد، رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی مسئولین و اعضای شورای بسیج اساتید کشور(چالش ها و فرصت ها؛ رویکردها و راهبردها) در سالن همایش های مجتمع فرهنگی و آموزشی امامت با اشاره به اجرای مصوبه بسیج اساتید اظهار داشت: این مصوبه در افزایش کیفیت علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها اهمیت زیادی دارد، همچنین بر اساس آمار، حدود 62 هزار نفر از هیئت علمی و مدرسین دانشگاه‌ها عضو بسیج اساتید هستند.

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب با اشاره به حضور پررنگ اساتید بسیجی در دانشگاه‌های مختلف گفت: 36 هزار هیئت علمی بسیجی داریم. که ارزیابی‌های مختلف نشان‌دهنده کیفیت بالای اساتید بسیجی است.

وی تاکید کرد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری باید از نخبگان و دانشمندان کشوراستفاده شود. ما باید از هم‌اکنون به فکر تربیت استاد باشیم و از ‌ورودی دبیرستان‌ها شروع کنیم، هر استاد بسیجی باید یکی از دانشجویان بسیجی را تربیت کند تا در آینده تعداد زیادی استاد در تراز جمهوری اسلامی داشته باشیم.

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب به اهمیت مسائل فرهنگی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: مسائل فرهنگی باید به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد و بسیجیان باید در این زمینه کمک کنند.

کی‌نژاد تصریح کرد: ما باید از فرصت‌ها برای ارتقای کیفیت دانشگاه‌ها و جذب اساتید برجسته استفاده کنیم و با حمایت از اساتید و نخبگان، به توسعه علمی و فرهنگی کشور کمک کنیم.

نرخ باروری در کشور بهبود یابد

امیرحسین بانکی‌پورفرد نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به چالش‌ها و موفقیت‌های اخیر در حوزه جمعیت و خانواده پرداخت و گفت: تصویب و اجرای قوانین جدید برای تغییر روند کاهش جمعیت و افزایش نرخ باروری، یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تغییر مسیر سیاست‌های جمعیتی و آموزشی که طی سی سال گذشته شکل گرفته بودند، نیازمند تصویب قوانینی مفصل و اجرای آن‌ها بود، در این باره اظهار داشت: اجرای آن‌ها در بافت اداری کشور بسیار سنگین بود. تغییر فرهنگ و سیاست‌های آپارتمان‌سازی و اعطای زمین به مردم، نیاز به تغییرات اساسی داشت.

وی ادامه داد: در هفت سال گذشته، نرخ باروری کشور بیش از20 درصد کاهش یافته بود، اما امسال برای اولین بار جلوی این کاهش گرفته شد. تعداد تولدها از یک میلیون و 980 هزار در سال ۱۳۹۴ به یک میلیون و 40 هزار در سال گذشته کاهش یافته بود، اما امسال توانستیم این روند را متوقف کنیم.

رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تأکید کرد: افزایش نرخ باروری در گروه سنی مادران ۳۵ تا ۴۰ سال و ۴۰ تا ۴۵ سال نشان‌دهنده موفقیت سیاست‌های جدید است.

وی افزود: در حالی که تعداد مادران در این گروه‌های سنی کاهش یافته بود، ما توانستیم نرخ باروری را در این گروه‌ها به میزان پانزده درصد افزایش دهیم. این نشان‌دهنده اثربخشی قوانین جدید و تلاش‌های مستمر ما برای افزایش جمعیت است.

وی در پایان اظهار داشت: ما باید در چهار سال آینده به‌طور جدی به دنبال افزایش نرخ باروری باشیم و برای جبران کاهش جمعیت تلاش کنیم. هدف ما این است که نرخ باروری را در کشور بهبود بخشیم و جلوی سقوط آن را بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha